Дошкільна освіта дітей з особливими
потребами
Інклюзивна освіта – вимога сьогодення
«Дитина розвиток якої ускладнений дефектом,
не просто менш розвинена, ніж її однолітки,
а розвинена
інакше»
Л.С. Виготський
В дошкільних навчальних закладах
м.Нетішина охоплено інклюзивним навчанням 92 дитини. 30 дітей з вадами зору ,
62 дитини з вадами опорно-рухового апарату. В закладах створено належні умови
для дітей з вадами психофізичного розвитку.
На базі дошкільного навчального закладу
(ясла-садок) №4 «Вогник» з 2002 року функціонує профілактично –
реабілітаційний центр для забезпечення
інклюзивної освіти дітей дошкільного
віку з особливими освітніми потребами – з офтальмопатологією.

Мета роботи профілактично – реабілітаційного центру – рання діагностика захворювань очей у
дошкільників, ефективне здійснення корекційно – компенсаторної та профілактичної роботи, розвиток та
збереження залишкового зору в
дітей.

Кабінет для корекції зору забезпечено
спеціальним обладнання: дзеркальний
офтальмоскоп, скіаскопічні лінійки, кольоротестер, апарат «Рота для визначення
гостроти зору, демонстраційний матеріал, дидактичні посібники», що дає
можливість дітям з особливими потребами отримувати професійну
медико-профілактичну допомогу в умовах дитячого садка.
У
дошкільному навчальному закладі №5 м. Нетішина з 2002 р. функціонує
профілактично-реабілітаційний центр для дітей, які мають порушення постави та
плоскостопість.
До послуг дітей зал лікувальної фізкультури,
масажний кабінет, хореографічна зала.
Робота
профілактично-реабілітаційного центру спрямована на:
-
формування
правильної постави;
-
корекцію
порушень постави та плоскостопості;
-
зміцнення
м’язової системи організму дитини;
-
розвиток
силової витривалості.
Основною
формою роботи є заняття з лікувальної фізкультури.

Індивідуально-корекційні заняття проводяться з дітьми, які
мають порушення постави та плоскостопість за призначенням лікаря.

Масаж добре поєднується з лікувальною фізкультурою та хореографією.

Масаж враховується до рухової
активності нарівні з фізкультурою і
рухливими іграми.
Великий оздоровчий ефект мають заняття з хореографії, під час яких у дітей
розвиваються і тренуються м'язові відчуття дітей, зміцнюються сила і рухливість
кістково-м’язового апарату.

Хореографічні вправи сприяють корекції незначних відхилень у розвитку
постави (сколіоз), ступні (плоскостопість), форми ніг (клишоногість).
Діти, які
мають вади опорно-рухового апарату, виховуються в групах разом з усіма дітьми,
таким чином здійснюється інклюзивне
навчання, яке передбачає перебування дітей з особливостями розвитку разом із здоровими дітьми. Діти з особливими
потребами, включаючись в освітній процес, взаємодіють зі здоровими дітьми,
наслідують їх, отримуючи соціальний досвід.

