Освітня галузь Нетішина функціонує і розвивається в контексті Національної доктрини розвитку освіти, де окреслені перспективи, реалізація яких означає важливий крок у поступі нашої держави до світової інтеграції.
Потенціал освіти міста складають:
-
· 4 загальноосвітні навчальні заклади, в т. ч. НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів та ліцей»
-
· 8 дошкільних навчальних закладів
-
· будинок дитячої творчості
-
· клуб «Юний технік» Краєзнавчий центр
В 2005-2006 н. р. загальну середню освіту здобувають 5031 учень; суспільним дошкільним вихованням охоплено 1740 дітей (в т. ч. 368 учнів 1-х класів);
1665 учнів задовольняють позашкільні освітні заклади.
У закладах освіти працюють — 1278 чоловік, з них:
725 — педагогічних працівників
553 — технічного і обслуговуючого персоналу
Пріоритетними напрямками розвитку освітньої галузі міста є:
-
· формування власної моделі розвитку управлінської компетентності керівників навчальних закладів;
-
· створення передумов для всебічного розвитку і саморозвитку особистості, індивідуалізації та диференціації навчання, перехолу на особистісно орієнтовані педагогічні технології;
-
· оновлення змісту освіти та забезпечення вмотивованого введення новітніх освітніх технологій, орієнтація на реалізацію нової ціннісно-культурологічної парадигми освіти;
-
· впровадження державних стандартів загальної середньої освіти, зміцнення матеріальної бази;
-
· створення умов для розвитку педагогічної ініціативи, підвищення науково-методичного, професійного, психолого-педагогічного, загальнодиктатичного рівня педагогічних кадрів, розширення їх інтелектуальної обізнаності;
-
· перехід з режиму функціонування на режим розвитку;
-
· розширення інформаційного простору, впровадження комп’ютерної техніки та передових освітніх технологій в управлінську діяльність керівників закладів освіти;
-
· сприяння гармонізації взаємин між учасниками навчально виховного процесу, перехід до педагогіки, співробітництва, партнерства;
-
· організація на діагностичній основі системи науково-методичної роботи, пропаганда передового педагогічного досвіду освітян міста, стимулювання професійного зростання.
Пріоритети діяльності управління освіти з кадрових питань:
-
· забезпечення закладів освіти працівниками: вивчення потреби, формування замовлення, розстановка кадрів;
-
· аналіз якісного та кількісного складу працівників;
-
· дотримання чинного законодавства у сфері «освіта» з питань державних гарантій працівникам;
-
· забезпечення проведення атестації у відповідності до чинного законодавства з метою формування комплексної оцінки рівня кваліфікації, педагогічного професіоналізму та продуктивності діяльності працівників;
-
· реалізація державної політики зайнятості населення;
-
· забезпечення умов для творчого розвитку та зростання педагогів.
Структура управління освітою м. Нетішина

Апарат і структурні підрозділи складають загальне поняття управління освіти, практична діяльність якого організовується, виходячи із затверджених планів, програм розвитку, з урахуванням поточного моменту і ситуації, що складається, здійснено перерозподіл функцій і повноважень між управлінням освіти та навчальними закладами, проведена робота щодо оптимізації організаційно-управлінської діяльності, запроваджено систему морального та матеріального стимулювання праці керівників загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних закладів освіти, педагогів.
Протягом 2005 року зміцнено матеріально-технічну базу навчальних закладів, впорядковано систему організації харчування, безкоштовним харчуванням забезпечується 100% учнів 1-4 класів. продовжують успішно функціонувати профілактично-реабілітаційні центри в ДНЗ №3, №4, №5.
На базі дошкільного навчального закладу №7 завершено апробацію Програми розвитку дитини; в початкових класах ЗОШ №4 завершено перехід на систему розвивального навчання: ствердився в освітньому просторі Хмельниччини навчальний заклад нового типу «школа-ліцей».
Створена і впроваджена багаторівнева система підвищення кваліфікації керівників навчальних закладів, їх резерву, оновлено зміст підготовки педагогічних кадрів з урахуванням вимог реформування освіти і тенденцій розвитку світового освітнього простору.
В практику роботи втілено проведення моніторингових досліджень якості освіти; створено банк наявного програмного забезпечення з урахуванням механізму експертизи адаптованих і деформованих програм.
Видано 1 випуск Книги Пошани педагогічних працівників «Учителю, перед ім’ям твоїм…»
Запроваджено систему професійно-педагогічної адаптації новоприйнятих фахівців.
Збережено мережу закладів освіти:
-
· в дошкіллі — перспективним є формування профільних, інноваційних, авторських груп;
-
· в загальній школі — забезпечення поступового переходу школи II ступеню на систему розвивального навчання, підготовка до створення гімназії на базі ЗОШ I-III ст. № 4;
-
· з метою забезпеченя рівного доступу до якісної освіти, педагоги міста впроваджують особистісно-орієнтовані технології навчання та виховання, інтерактивні технології;
-
· технології розвивального навчання (ЗОШ I-III ст. № 4), елементи технології ОКН (НВК «Загальноосвітня школа I-II ступенів та ліцей), технології диференційованого та індивідуального навчання.;
-
· проводиться інформаційно-навчальна та координаційна робота з питань використання комп’ютерної техніки в межах програми «Intel — навчання для майбутнього»;
-
· проводяться науково-практичні семінари для комплексного вивчення проблем управління, вдосконалення правової і референтної культури керівників закладів;
-
· систематизована електронна база даних про кадрове забезпечення закладів освіти;
-
· з 2003 року працює творча майстерня «Пізнання», в рамках якої працюють дві секції:
1. «науково-дослідницька»;
2. «інновації навчання».