Меню сайту
Наше опитування
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Дошкільні навчальні закладиДошкільна освіта - найважливіша складова безперервної освіти містаРабченюк Н.О., головний спеціаліст з питань дошкільного виховання відділу освіти
Основа майбутньої особистості закладається в ранньому віці. Знання та вміння набуті в дитинстві, - це коріння, чим воно міцніше, тим упевненіше почувається людина в житті. Це зобов’язує нас, працівників дошкільної галузі розвиватися у напрямі нового, позитивного, кращого, будувати свою роботу так, щоб вона, насамперед, відповідала запитам сучасного суспільства.
Забезпечення якісної й доступної дошкільної освіти, виховання здорової та компетентної особистості є визначальними пріоритетами дошкільної освіти міста.
Завдання розвитку дошкільної освіти:
Наш перший крок у реалізації цих завдань – збереження сталою мережі дошкільних навчальних закладів.
У 8 дошкільних навчальних закладах у 91 групі (в т. ч. 15 перших класах) у 2009-2010 навчальному році виховувалося 1862 дитини та 79 дітей-першокласників відвідували дошкільні навчальні заклади за режимом школи. На 100 місцях виховується 104 дитини.
Потреба в суспільному дошкільному вихованні, регламентована Законом України «Про дошкільну освіту», на 30% сьогодні не задоволена, змушує нас оптимізувати мережу ДНЗ. З 01 вересня 2010 року в ДНЗ міста виховується 1937 дітей (73,5% від загальної кількості у віці від 1 до 6 (7) років).
Мережа дошкільних навчальних закладів міста
Дошкільним вихованням охоплено 100% п’ятирічок, які за даними обліку проживають у місті, що надзвичайно важливо, адже саме в цьому віці закладаються основні орієнтири майбутнього школяра
Дошкільні начальні заклади відвідують понад 40,5% дітей до трьох років, 96,2 % дошкільного віку, 100% - п’ятирічних. Аналіз даних діаграми показує, що ці показники вищі порівняно з попередніми роками.
Особлива потреба у місцях для дітей у віці від 1 до 3-х років (363 дитини).
На базі ДНЗ міста створені консультативні пункти для батьків, діти яких не мають змоги чи бажання відвідувати заклад. Своєчасність та успішність розвитку дітей залежить від усвідомлення батьками правильного вибору доступних форм здобуття дитиною дошкільної освіти. Ст. 8 Закону передбачено, що сім’я зобов’язана сприяти здобуттю дитиною освіти відповідно до вимог базового компонента дошкільної освіти. Тому ми залучаємо батьків формуючи в них розуміння, що дошкільна освіта є обов’язковою, фундаментом безперервної освіти.
2009-2010 навчальний рік став роком початком роботи за Базовою програмою розвитку дитини, програмою нового покоління «Я у Світі». Відбулися зміни в організації життєдіяльності дітей, в режимі дня та розкладі занять. Особлива увага приділяється формуванню життєвої компетентності у дітей, вихованню в них базових якостей особистості. Це перша програма, яка базується на індивідуалізації життєдіяльності дошкільника та враховує сучасні світові тенденції.
Однією з найбільш гострих соціальних проблем є стан здоров’я дітей. Нині спостерігається тенденція до зростання рівня захворюваності дітей дошкільного віку, тому в місті створено умови для інклюзивного навчання та виховання дітей, що потребують корекції здоров’я. З цією метою відповідним рішенням виконавчого комітету Нетішинської міської ради створено і працюють профілактично-реабілітаційні центри. Метою їх роботи є надання лікувально-оздоровчої допомоги дітям, які часто хворіють (ДНЗ №3, зав. Михальчук Л.Я.), дітям із вадами органів зору (ДНЗ №4, зав. Кузьмінчук С.Л.), дітям із порушенням опорно-рухового апарату (ДНЗ №5 зав. Кулеша Ю.Д.)
Мережа профілактично-реабілітаційних центрів
У ДНЗ міста належним чином обладнані і функціонують 8 логопедичних пунктів. Із 310 дітей, що протягом 2009-2010 н. р. відвідували логопедичні пункти за даними ПМПК знято з логопедичного обліку 221 дитину.
Лікувально-оздоровчі процедури надають кваліфіковані спеціалісти (педіатри, окулісти, невропатологи, масажисти, медичні сестри) понад 199 малюкам. Створені центри – це альтернативна форма навчання, що забезпечує особистісно-орієнтовані підходи, з урахуванням особливостей дитини, її здібностей, психофізичних порушень, це - модель навчання, що забезпечує рівний доступ до якісної освіти, включення дітей з особливими потребами в масовий дитячий садок. Таке навчання є корисним також для здорових дітей, бо вони вчаться розуміти проблеми інших.
Аналіз показників результативності роботи ПРЦ дає змогу зробити висновок про плановість, системність, медико-педагогічну доцільність їх роботи.
Становлення особистості залежить від сприятливого розвивального середовища, простору для розгортання дітьми активної, творчої поведінки у специфічних для віку видах діяльності (ігровій, пізнавальній, продуктивній, самостійній художній діяльності, спілкуванні з дорослими і однолітками тощо).
В дошкільних навчальних закладах створена ціла система гурткової роботи, до занять яких залучено 1692 дитини (50 гуртків).
Гурткова робота у ДНЗ м. Нетішина у 2010 році
Циклічність життя ДНЗ має свої закономірності та позитиви. І ми будемо робити все від нас залежне, щоб це був біг не по замкнутому колу, а звитяжний рух по спіралі успіху.
|
Пошук
Приймальня
(03842) 3-44-40 Режим роботи: ПН-ЧТ - з 8.00 до 17.15 ПТ - з 8.00 до 16.00 Архів записів
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||